Τρίτη 17 Μαΐου 2011

Renault Twizy 17hp: Ηλεκτροκίνητη λύση με... διαστημικό ύφος

Η έλευση του λιλιπούτειου μοντέλου στην ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται να πραγματοποιηθεί τέλη του 2011 –στην Αγγλία Μάρτιο του 2012, στην Ελλάδα άγνωστο πότε. Με μήκος 2,337 μέτρα, μεταξόνιο 1,684 μέτρα, βάρος 450 κιλά και μπαταρίες λιθίου ιόντων, το Twizy διατίθεται με ηλεκτροκινητήρα 5 ή 17 ίππων και θεωρητική αυτονομία, περίπου, 100 χιλιομέτρων. Η τιμή του στη Γαλλία ξεκινά από...

6.990 ευρώ για τη "μικρή" έκδοση ισχύος και από 7.690 ευρώ για την πιο ισχυρή.  

Όταν αυτή λανσαριστεί, το μικρότερο ηλεκτροκίνητο Renault θα έχει κανονικούς εξωτερικούς καθρέφτες ενώ τόσο η συναρμογή των υλικών όσο και το φινίρισμα θα είναι πολύ καλύτερα.

Κυρίως, όμως, θα υπάρχει πληθώρα επιλογών για την προσαρμογή της εμφάνισής του στο γούστο του ιδιοκτήτη του, συμπεριλαμβανομένης μιας μεγάλης γκάμας χρωματικών συνδυασμών.

Μπορούμε, ωστόσο, εύκολα να φανταστούμε πόσο ελκυστικό θα γίνει το γαλλικό μοντέλο και την αυξημένη απήχηση που θα έχει στο κοινό, ντυμένο με όμορφα χρώματα, ζάντες αλουμινίου 13 ιντσών και “πόρτες” που ανοίγουν προς τα πάνω -όπως μπορείτε να το δείτε στο video που συνοδεύει το κείμενό μας.

Οδηγώντας το Twizy, αρχικά σε ξενίζει η προσπάθεια που απαιτείται για να κινηθείς σε κλειστές στροφές με χαμηλές ταχύτητες.

Αυτό οφείλεται κυρίως στο σχετικά αργό και χωρίς υποβοήθηση σύστημα διεύθυνσης, άρα χρειάζεται να προσπαθήσεις για να το κάνεις να αλλάξει κατεύθυνση. Αυτομάτως αυτό σημαίνει ότι σε συνθήκες αδιάκοπης κίνησης το ηλεκτροκίνητο Renault θα μπορούσε, για κάποιους, να αποδειχθεί δύσχρηστο.

Το ίδιο θα μπορούσε να πει κανείς και για τον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων που καθιστά κάπως προβληματική την αλλαγή σχέσεων, από την μοναδική που κινεί το αυτοκίνητο προς τα εμπρός σε εκείνη που σου επιτρέπει να κινηθείς προς τα πίσω.

Παρ’ όλα αυτά, οι συμπαγείς διαστάσεις του Twizy -μήκος 2,337 μέτρα, πλάτος 1,191 μέτρα- συνεπάγονται ότι μπορεί να χωρέσει σε μέρη μικρότερα απ΄ ό,τι θα περίμενε κανείς και, πρακτικά, να παρκάρει παντού, ακόμα και σε θέσεις στάθμευσης που προορίζονται για μοτοσικλέτες.

Επιταχύνοντας, το Twizy “δείχνει” πολύ πιο χαρούμενο. Στις γρήγορες στροφές, το απλουστευμένο σύστημα διεύθυνσης γίνεται πολύ πιο άμεσο, προσδίδοντας μια αρχέγονη, σε σχέση με τις τρέχουσες εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία, αίσθηση στην οδήγηση ίσως μάλιστα και πιο διασκεδαστική.

Ακόμα και σε αυτήν την, χωρίς πόρτες, εκδοχή του πάντως, ο θόρυβος δεν είναι χειρότερος απ’ ό,τι σε οποιοδήποτε άλλο cabrio –αν και η πλειοψηφία των αγοραστών του αναμένεται, για προφανείς λόγους, να συμπεριλάβει τις πόρτες που αποτελούν στοιχείο του προαιρετικού εξοπλισμού, στην αγορά του.

Τι είναι λοιπόν το Twizy ; Δείτε το ως κάτι πρακτικότερο από ένα scooter. Διαθέτει δύο μεσαίου μεγέθους κυβοειδείς χώρους αποθήκευσης στο ταμπλό ενώ με την αναδίπλωση ή μάλλον το αναποδογύρισμα του πίσω καθίσματος, προκύπτει ένας χώρος που κλειδώνει με όγκο 50 λίτρα.

Όσο για τον χώρο που αναλογεί στους δύο επιβάτες του, αυτός δυστυχώς είναι αρκετά στενός κάτι που κάνει το Twizy άνετο μεταφορικό μέσο μόνο για μικρές διαδρομές. Τουλάχιστον, είναι ηλεκτρικό!

Ετικέτες ,

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα